toemmerup billede

Hvorfor vælge Tømmerup Skole?

Tømmerup Skole er en landsbyskole omgivet af en pragtfuld natur belligende med naturområdet Loch Ness som nabo på en 18.447m² stor grund.  Der er en dejlig naturlegeplads med bålhus og utallige muligheder for udelege. Vi gør brug af Tømmeruphallens udmærkede faciliteter som blandt andet indeholder: Klatrevæg, springcenter og E-gaminglokale.

1. Tømmerup skole har 100 elever fordelt fra 0. til 6. klasse
  2. På Tømmerup skole er alle lærere uddannede og 98,8 % af undervisningen bliver varetaget af lærere med linjefagsuddannelse i de pågældende fag.
  3. Tømmerup skole har fokus på faglighed, trivsel og dannelse, og vi lægger vægt på et tæt og konstruktivt forældresamarbejde.
  4. På Tømmerup skole har vi engelskundervisning fra 0. klasse
  5. På Tømmerup skole bruger vi 2-lærer-ordning i 2. og 3 klasse, for at styrke elevernes faglighed
  6. I vores velfungerende SFO går p.t. 87 børn fra bhv.kl. - 3..klasse.
  7. I vores SFO2 (4.-6. klasse) går det pt. 24 elever.
    1. Vores SFO2 har tilknyttet en fast pædagog, som laver aktiviteter og udflugter med eleverne fra SFO2

Alle kender alle – både voksne og børn er en del af skolens fællesskab, hvori man indgår på et trygt og forpligtende grundlag. Vi holder morgensang hver morgen, som en naturlig start på dagen. Desuden afholdes emneuger flere gange årligt, hvor børnene arbejder på tværs af klassetrin.

Vi har en god opbakning i forældrekredsen, med Danmarks ældste forældreforening og en energisk og positiv skolebestyrelse.

På Tømmerup skole vægter vi det nære og tætte miljø og har fokus på faglighed og trivsel for alle elever.

Ønsker du/I flere informationer er du/I velkommen til at kontakte skolen på: 59531400.

Tine Holm, Skoleleder, Tømmerup skole